خودرو mvm x22 pro دنده ای 2023-04-28

ام وی ام X22 پرو دنده ای؛ مشخصات فنی + مزایا و معایب اسب بخار

ام‌وی‌ام X33 کراس چهارمین نسخه این کراس‌اوور محبوب و پرفروش در ایران به حساب می‌آید. ام‌وی‌ام X33 کراس در واقع چری تیگو 2 پرو مدل 2023 است که تیپ متفاوتی از تیگو 2 پرو یا همان ام‌وی‌ام X22 پرو به حساب می‌آید. این خودرو از نظر فنی کامل شبیه ام‌وی‌ام X22 پرو است اما در بخش طراحی داخلی، طراحی خارجی و امکانات از آن بهتر است.

نسخه اتوماتیک دارای موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ با توان … اسب بخار و گشتاور … نیوتن متر بوده و به گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 9 دنده شبیه سازی شده مجهز شده است. قبل از این نسخه نیز شاهد استفاده از همین موتور و گیربکس روی همین خودرو در سال های گذشته بودیم، پیشرانه ای که مدیران خودرو امید دارد با وجود ۵۰۰ سی سی حجم بیشتر و یک سیلندر اضافه تر کارهایی فراتر از نسخه اتوماتیک ام وی ام X22 پرو انجام دهد. چینی توانستند با تغییراتی روی کامپیوتر و اصلاحات موتور حدود ۱۰ اسب بخار و ۸ نیوتن متر گشتاور به این پیشرانه اضافه کنند. قوای محرکه X22 pro یک موتور سه سیلندر توربوشارژ یک لیتری است و گیربکس آن از نوع ۹ سرعته CVT می باشد اما در نسخه X22 PRO MT قوای محرکه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است. چراغ های روشنایی اصلی در نسخه اتومات از نوع LED بوده اما در نسخه دنده دستی از نوع هالوژنی است. ترمز دستی در نسخه اتومات به صورت برقی و در نسخه دنده دستی به صورت مکانیکی است.

این خودرو در بسیاری از بازارها با نام تیگو 2 شناخته می‌شود و البته تیگو 3x نیز لقب گرفته است، چرا که نسخه اسپرت تیگو 3 یا همان ام وی ام ایکس 33 به حساب می‌آید. البته این خودرو به طور همزمان کوچکترین کراس‌اوور مدیران خودرو در ایران نیز به حساب می‌آید. نسل اول ام وی ام X22 خودرویی بود که برای جلب توجه مشتریان جوان و خانواده‌های کوچک طراحی شده بود. استراتژی چری برای عرضه این محصول موفقیت آمیز بود و توانست کراس‌اوور کوچک خود را در بسیاری از بازارهای صادراتی از جمله ایران، روسیه، کشورهای عربی و آمریکای لاتین عرضه کند.

طراحی جدید و کراس اور بودن این خودرو نیز دلیلی دیگری است تا این خودرو را به 207 کیلومتر صفر کیلومتر ترجیح دهیم. این ظاهری را می توان یکی از نقاط قوت این خودرو دانست زیرا علاوه بر به روز بودن، کاملا جسورانه و اسپرت است. ابعاد خودرو نیز برای رانندگی در شهر کاملا مناسب بوده و تسلط راننده به ابعاد خودرو قابل قبول است. البته در صورتی که مدیران خودرو سایز رینگ ها را یک سایز بزرگ تر می کرد یا از حالت خرگوشی عقب خودرو می کاهید، X22 پرو فرم شکیل تری به خود می گرفت. جدا از بخش فنی، نسخه اتوماتیک دارای سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی بوده که این دو آپشن در نسخه دنده ای دیده نمی شود.

در واقع با وجود اینکه ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای موتور خیلی قدرتمندی ندارد و توان آن در حد سایر رقباست، اما به حدی موتور و گیربکس با یکدیگر هماهنگ هستند که در بیشتر شرایط موضوعی به نام دنده مرده در این خودرو وجود ندارد. به عنوان مثال در شرایطی که در جاده کوهستانی و شیب مثبت با کولر روشن و دو سرنشین و مقداری بار در صندوق عقب در حرکت بودیم، در سرعت 40 کیلومتر بر ساعت و دنده سه هیچ فشاری به خودرو وارد نمی شد و موتور ناک نمی زد. نمای کناری نسخه پرو با روزها و نمونه های اولیه اش تفاوت چندانی نکرده و تنها تغییرات و اصلاحات جزئی تری از جمله رینگ ها ، سقف ها و کمی ارتفاع! روی درب ها و گلگیر ها خطوطی دیده می شود که ابعاد خودرو را کمی بزرگتر از چیزی که هست نشان می دهند. رنگ مشکی سقف و قسمتی از ستون ها چند سالی هست که مد شده و در ایجاد رخ به مراتب اسپرت تر تلاش می کند. رینگ های رخ تراش ۱۰ پر با سایز ۱۶ اینچی فضای زیادی از گلگیر را پر نکرده اند.

در این خودرو، فرمان از نوع کمکی برقی است و غربیلک فرمان به صورت دی کات است که حس اسپرتی را به راننده منتقل می کند. ایکس 22 پرو دستی یک کراس اوور با طول 4200 میلی متر و فاصله بین دو محور 2550 میلی متریست و واقعا ابعاد جمع و جوری دارد. اما با این وجود فضای کابین برای یک خانواده چهار نفره و یا حتی 5 نفره مناسب است. البته در صورت نشستن سه نفر سرنشین در ردیف دوم ممکن است مقداری فضای شانه محدود باشد. فضای بار این خودرو نیز 420 لیتر اعلام شده که با توجه به ابعاد آن مناسب است.

مجموعه نشانگرهای خودرو نیز کاملا تغییر کرده‌اند و اکنون طرح معمول آنالوگ را در این بخش شاهد هستیم. همراه با تغییر سایر ادوات کابین، تنظیمات سیستم تهویه نیز کنترلرهای جدیدی دارند. با این حال طرح روکش صندلی‌ها و تو دری‌ها، همانند نسل اول این خودرو از دو رنگ مشکی و نارنجی تشکیل شده است. ام وی ام X22 پرو دنده ای همانند نسل اول آن، یک کراس اوور فوق‌العاده جمع‌وجور یا هاچ‌بک کراس محسوب می‌شود. فاصله بین دو محور این خودرو 2555 میلیمتر است که این خودرو را به گزینه‌ای مطلوب برای جوانان و خانواده‌های کوچک تبدیل کرده است.

۶۲ Responses to “ام وی ام x22 پرو دنده ای ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی”

ایکس 22 پرو دنده ای از لحاظ ظاهری تفاوت هیچ تفاوتی با نسخه اتوماتیک نداشته و تشخیص دادن این که خودروی مقابل ما دنده ای است یا اتوماتیک از روی ظاهر امکان پذیر نیست. در بهار سال 1402، مدیران خودرو با هدف بروز کردن سبد محصولات خود X22 دستی را نیز از چرخه تولید خارج کرد تا با معرفی X22 Pro دستی، سهم بیشتری از بازار کراس اور های کوچک و ارزان قیمت را در دست بگیرد. مدیران خودرو هنوز قیمت X22 Pro MT رو اعلام نکرده ولی میدونیم که قطعاً ارزون‌تر از نسخه اتوماتیک خواهد بود.

بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.

ام وی ام ایکس 22 ترکیبی از ظاهری مناسب به همراه امکانات رفاهی مطلوب را در اختیار مشتریان قرار می‌داد. مدیران خودرو مدتی بعد نیز سیستم کنترل پایداری را به آپشن‌های این خودرو اضافه کرد. از جمله تفاوت های ایکس 22 پرو دنده ای با اتوماتیک می توان به موتور و گیربکس متفاوت آن اشاره کرد.

اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.

به صورت کلی ام وی ام ایکس ۲۲ پرو دنده ای یا همان ام وی ام ایکس ۲۲ پرو MT طراحی مشابه x22 pro دارد. این خودرو ظاهری اسپرت و جوان پسندانه دارد و طراحی آن حس خوبی را به بیننده منتقل می کند. در نمای جلو این خودرو جلو پنجره بزرگ و کهکشانی را می‌بینیم گه نشان ام وی ام در وسط آن قرار داده شده است. کابین ام وی ام X22 پرو دنده‌ای تغییرات گسترده‌ای در مقایسه با نسل اول خود کرده است. نمایشگر جدید و فرمان دی‌کات، دو تغییر بزرگ وی ام X22 پرو دنده ای در مقایسه با نسل نخست این خودرو هستند. داشبورد میانی این خودرو نیز کمی به سمت راننده متمایل شده تا او کنترل بیشتری بر کابین داشته باشد.

عملکرد پیشرانه‌ی خودرو MVM X22PRO در سطح قابل قبول نسبت به سایر رقیبان قرار دارد. اگر دنبال یک خودروی شاسی بلند قیمت مناسب، با طراحی خاص و امکانات معقول هستید،ام وی ام ایکس 22 می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد. قوای محرکه X22 pro MT یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۴ سیلندر و ۱۶سوپاپ است نهایت قدرت ۱۱۶اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۳ نیوتن متر را به وسیله گیربکس ۵ سرعته دنده دستی به چهار جلو منتقل می کند. ام وی ام X22 پرو در درون کابین خود هم تغییرات چشمگیری را به همراه داشته و نسبت به نسل قبلی داشبورد به مراتب بروزتر و جذاب تری دارد.

این خودروی هاچ بک کراس چینی جزو ارزان ترین خودروهای بازار در این سگمنت بوده و رقیبی جدی برای خودروهای هاچ بک داخلی است. نسل نخست ام وی ام ایکس 22 در زمان ورود به بازار، با محصولات مختلفی رقابت می‌کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به چانگان CS35، برلیانس کراس و رنو ساندرو استپ وی اشاره کرد. با این حال نسل دوم آن یعنی ام وی ام X22 پرو دنده ای با هیچکدام از خودروهای یاد شده روبرو نیست و تنها هاچ‌بک کراس بازار در این محدوده قیمتی محسوب می‌شود.

با این حال در بحث‌های تجهیزات رفاهی و مشخصات فنی، تفاوت‌های بسیاری میان ام وی ام X22 پرو دنده ای و اتوماتیک مشاهده می‌شود. نسل نخست این خودرو در ایران بسیار محبوب و پرفروش بود، حال انتظار می‌رود نسل دوم این خودرو نیز بتواند موفقیت‌های ام وی ام ایکس 22 را تکرار کند. انتظار می رود X22 پرو دنده ای شتاب ۰-۱۰۰ را با توجه به وزن ۱.۲ تنی خود، در بازه زمانی ۱۶ ثانیه طی کند. مثل بیرون، در داخل MVM X22 MT هم تغییر خاصی با نسخه اتوماتیک به چشم نمیخوره و بزرگ‌تر تفاوت همون جایگزینی دسته‌دنده اتوماتیک با دستیه. ازجمله ویژگی‌های قابل‌توجه در داخل ام وی ‌ام X22 پرو  میشه به غربیلک فرمان D شکل، تودوزی دورنگ مشکی و قهوه‌ای، طرح فیبر کربن روی داشبورد به همراه تزئینات مشکی براق در اطراف نمایشگر و دریچه‌های تهویه مرکزی و صفحه‌نمایش لمسی 9 اینچی اشاره کرد.

ام وی ام X22 پرو دنده ای؛ مشخصات فنی + مزایا و معایب

سیستم تعلیق جلو این خودرو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع توییست بیم است که با توجه به اقتصادی بودن این ماشین سواری نرم و قابل قبولی را به وجود می‌آورد. ام وی ام ایکس ۲۲ پرو خودرویی با ظاهر زیبا همراه با امکانات رفاهی مطلوب است که با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. شرکت مدیران خودرو سیستم کنترل پایداری را به آپشن های این خودرو اضافه کرده که مزیت خوبی برای این خودرو به حساب می‌آید. X22 پرو نسخه فیس لیفت شده نسخه قبلی خود است که از لحاظ فنی نیز تغییرات گسترده ای کرده است. خودرویی که ما در ایران به نام ام وی ام ایکس 22 می‌شناسیم، در واقع کوچکترین کراس‌اوور خانواده تیگو از سری محصولات چری است.

در این جا نحوه ورود به سامانه فروش آنلاین شرکت مدیران خودرو و ثبت سفارش x22 از طریق آن را توضیح دادیم. هم چنین، شرایط فروش اقساطی و قیمت کارخانه و بازار x22 این محصول را بررسی کردیم. این در حالی است که نسخه اتوماتیک یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوشارژ داشته و می‌تواند حدود ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با شبیه سازی ۹ سرعته به محور جلو منتقل می‌شود. با توجه به قیمت احتمالی X22 پرو دستی که قطعاً ارزان‌تر از نسخه اتوماتیک خواهد بود، این سطح تجهیزات میتونه نظر خریداران رو جلب کنه. ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک به پیشرانه یک‌لیتری سه‌سیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر 112 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند.

همان‌طور که اندکی پیش اشاره کردیم، ام وی ام ایکس 22 پرو در واقع نسخه فیس لیفت نسل اول این خودرو به حساب می‌آید. طراحان چری برای خلق ظاهر ام وی ام X22 پرو نیم نگاهی به کراس‌اوورهای کوچک کره‌ای از برند هیوندای داشته‌اند. چراغ‌های روشنایی اصلی که در نسل اول بزرگ و مربعی شکل بودند، اکنون با نواری از دی‌لایت‌ها جایگزین شده‌اند. چراغ‌های روشنایی اصلی نیز به قسمت‌های جانبی سپرها منتقل شده‌اند که درون یک محافظ پلاستیکی مشکی رنگ مخفی هستند. این سبک طراحی اخیرا در بسیاری از خودروهای آسیایی همچون لاماری ایما و کی ام سی K7 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. به عبارت دیگر تفاوت اصلی ایکس 22 پرو MT با نسخه اتوماتیک به همین مشخصات فنی مربوط می شود.

مزایا ام وی ام X22 پرو دنده‌ای

سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. ام وی ام X22 پرو را می توان در نسخه دنده ای رقیب رنو ساندرو استپ وی، ام وی ام X22 دنده ای قدیمی، پژو 207i پانوراما دنده ای و… دانست. همچنین نمونه اتوماتیک این خودرو با محصولاتی چون بک X3 پرو و جک S3 رقابت می کند. بسیاری از عناصر افقی، از جمله چراغ های عقب دودی توخالی سه بعدی، خطوط کاراکتر عرضی و تریم های عرضی در قسمت پایین سپر عقب، در عقب خودرو، حس استواری و عظمت را افزایش داده اند. هدف گروه ما کمک به مردم سرزمین ایران است تا بتوانند خودرو مناسب خود را با توجه به نیازها و امکاناتی که مد نظرشان است انتخاب کنند و دچار پشیمانی بعد از خرید خودرو نشوند.

در نمای جانبی این خودرو تنها ظاهر آینه‌ های جانبی و طراحی رینگ‌ های خودرو تغییر کرده و دیگر اجزا همچنان مانند نسخه قبلی است. در قسمت عقب ام وی ام X22 پرو اما بر خلاف نمای جلو شاهد تغییرات اندکی هستیم. گرافیک چراغ‌ ها کمی تغییر پیدا کرده و یک نوار مشکی رنگ دو چراغ را به یکدیگر متصل کرده و همچنین طرح دیفیوزر نیز متفاوت شده است. ام وی ام X22 پرو دنده ای، یکی از محصولات جدید شرکت مدیران خودرو است که در اوایل سال 1402 از آن رونمایی شد.

فاصله محوری این خودرو ۲۵۵۵ میلی‌متر است و به لطف سقف بلند این خودرو، سرنشینان فضای کافی در اختیار دارند. حجم فضای بار این خودرو معادل ۴۲۰ لیتر است که برای یک مسافرت کوتاه خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد. عملکرد فرمان کمکی برقی X22 پرو دنده ای خوب و مناسب است و راحتی خوبی را به راننده می دهد. همچنین حرکت های عرضی این خودرو تا حد قابل توجهی به صورت مکانیکی خنثی می شوند و گاهی سیستم کنترل پایداری الکتریکی به کمک می آید. باید گفت که این خودرو پایداری بهتری از ام وی ام ۳۱۵ دارد، اما همچنان در بحث هندلینگ زیاد ایده آل رفتار نمی کند.

ام وی ام ایکس 22 پرو MT دنده ای تنها کراس اوور ساب کامپکت صفر کیلومتر موجود با گیربکس دستی بوده که نسبت به نسل قبلی تفاوت های زیادی داشته است. در ادامه به تست و بررسی ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای MT (ام وی ام X22 پرو دنده ای MT) پرداخته ایم. درون کابین MVM X22 پرو غربیلک فرمان به‌روز و طراحی آن شبیه به بیشتر محصولات جدید مدیران خودرو شده و همچنین طرح کلی فرمان نیز به صورت D کات درآمده است.

جلو پنجره خودرو نیز ظاهر بزرگتر و زیباتری پیدا کرده که در بیشتر کراس اوورهای جدید مدیران خودرو و فونیکس قابل مشاهده است. به مانند ظاهر خودرو، در داخل کابین نیز به جز دسته دنده هیچ تفاوت دیگری میان X22 پرو اتوماتیک و دنده ای دیده نمی شود. در نمای روبرو راننده یک فرمان D کات قرار گرفته که میزبان کلید های کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی است. صفحه کیلومتر خودرو نیز از نوع آنالوگ بوده و یک مانیتور برای نمایش اطلاعات کامپیوتر سفری در وسط آن قرار دارد. در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور 9 اینچی برای استفاده از سیستم مولتی مدیا قرار گرفته و پایین تر از آن پنل سیستم تهویه مطبوع قرار دارد. صندلی ها از روکش چرمی با رنگ های مشکی و نارنجی استفاده می کنند که بر خلاف محصولات گران تر این شرکت نظیر X55 پرو و تیگو 7 کیفیت چندان جالبی ندارد.

سایپا با تولید ۴۲۴۱۷ خودرو از بهمن ۱۴۰۳ عبور کرد

همچنین از دکمه های روی فرمان می توان تنظیمات مربوط به مالتی مدیا و کروز کنترل را انجام داد. صفحه کیلومتر X22 پرو دنده ای از نوع آنالوگ است و ما بین عقربه های مربوط به کیلومتر شمار و دور موتور ، کامپیوتر کوچک سفری قرار گرفته است که اطلاعاتی نظیر میزان دمای آب، میزان بنزین و راهنمای تعویض دنده را به ما می دهد. رویه صندلی ها از جنس چرم مصنوعی است که از تریم های مشکی و نسکافه ای در آنها استفاده شده است و چرم ها کیفیت مناسبی دارند. شایان ذکر است که صندلی های جلو به صورت دستی تنظیم می شود و قابلیت پر کردن گودی کمر برای راننده وجود دارد. ام وی ام X22 پرو دنده‌ای جدیدترین مدل X22 پرو بوده و پس از نسخه اتوماتیک در سال ۱۴۰۲ توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شده است.

البته اگر سایپا نسخه دنده‌ای سایپا اطلس را طی مدتی کوتاه به بازار عرضه کند، این دو خودرو به رقیب یکدیگر تبدیل خواهند شد. با این حال تا زمان عرضه یک رقیب جدی، ام وی ام X22 پرو دنده ای در بازار یکه تازی خواهد کرد. در نمای جانبی ام وی ام X22 پرو دنده ای، تغییرات خاصی نسبت به نسل اول این خودرو مشاهده نمی‌شود.

این خودرو با وجود اینکه در سگمنت کراس اوورهای اقتصادی قرار می گیرد، اما سعی کرده با طراحی جذاب خود و امکانات بیشتر خود به نسبت برخی از کراس اوورهای B سگمنت اقتصادی، مشتریان و افراد جوان را هرچه بیشتر به خود جذب کند. ام وی ام X22 پرو اتوماتیک و ام وی ام X22 پرو دنده‌ای از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و کاملا مشابه هم هستند اما ام وی ام X22 پرو با نسخه قبلی خود تفاوت‌های محسوسی دارد. خودرو X22 پرو یک نسخه فیس لیفت بوده و به همین علت شالوده کلی خودرو با نسخه قبلی یکی است و تنها برخی جزئیات تغییر یافته‌اند. از جمله این تغییرات می‌توان به طراحی تغییر چراغ‌های اصلی جلو، جلوپنجره و سپر جدید در نمای جلو و همچنین تغییر شکل آینه‌های جانبی و البته متفاوت شدن دیفیوزر عقب اشاره کرد. اخیرا گروه خودروسازی مدیران خودرو قصد دارد نسخه ام وی ام X22 پرو MT یا همان ام وی ام X22 پرو دنده ای را با ظاهر تا حدی شبیه به  X22 PRO اما با تغییراتی در بخش فنی به بازار ایران عرضه کند. X22 پرو دنده ای ، خودرویی اقتصادی از نوع هاچ بک کراس و در کلاس طراحی B است که ظاهری اسپرت و جوان پسندانه تری نسب به نسل قبلی خود (MVM X22) دارد.

فضای ردیف عقب خودرو نیز برای افراد قد بلند مناسب نیست و در واقع باید گفت که X22 پرو دنده ای بیشتر مناسب خانواده های کم جمعیت و مسافرت های کم وسیله است. این خودرو در رده کراس اوورهای اقتصادی و شهری قرار می گیرد و نباید از آن توقع سواری پرهیجان، شتاب بسیار بالا و عملکرد خیره کننده را داشت. نکته جالبی که از همان شروع حرکت توجه ما را به خود جلب کرد، هماهنگی خوب گیربکس و موتور X22 پرو دنده ای و تعویض نرم و دقیق دنده ها بود. با وجود اینکه با یک خودروی دنده ای رانندگی می کردیم، اما ضریب دنده ها به نحوی طراحی شده بودند که به کمترین میزان تعویض دنده نیاز باشد. برند ام وی ام که پیشتر تمرکز اصلی خود را روی عرضه خودروهای اقتصادی گذاشته بود، مدتیست که به سمت عرضه خودروهای لوکستر، تکنولوژی محور و جوانپسند گام برداشته و سعی کرده افراد دنبال کننده فشن و تکنولوژی را به خود جذب کند.

کدام خودروها با مجوز جانبازی به ایران می‌آید!؟ + ارزان‌ترین و گران‌ترین خودرو وارداتی جانبازان

حداکثر راندمان موتور ام وی ام X22 پرو دنده ای 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور هستند. این ارقام تفاوت چندانی با خروجی موتور یک لیتری سه سیلندر توربوشارژر نسخه اتوماتیک ندارند، بنابراین در آینده نزدیک شاهد رقابت تیپ دنده‌ای و اتوماتیک ام وی ام X22 پرو از نظر شتاب و کشش خواهیم بود. همان‌گونه که انتظار داریم، گیربکس پنج سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این خودرو برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 پرو دنده ای هنوز اعلام نشده است اما با توجه به شباهت مشخصات فنی این خودرو با نسل اول، انتظار ثبت رکورد اقتصادی را در زمینه مصرف بنزین داریم. شتاب نسخه اتوماتیک ام وی ام X22 پرو حدود 14 ثانیه به دست آمده است و انتظار داریم نسخه دنده‌ای چند ثانیه در زمینه شتاب‌گیری بهتر عمل کند، هر چند حرکت دادن جثه 1.2 تنی با استفاده از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی کار ساده‌ای نیست.

طبق گفته های شرکت مدیران خودرو ارزان ترین کراس اوور خود را حدود ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر گارانتی کرده است که از این حیث در حد و اندازه های رقبای خود مخصوصا S3 کرمان موتور می باشد. شاید با خود بگویید که این همان  موتور نصب شده بر روی ام وی ام x22 است اما با اینکه این موتور از لحاظ اعداد و ارقام شبیه به ام وی ام X22 است اما قدرت و گشتاور نهایی بیشتری را تولید می کند. نمای عقب ام وی ام X22 پرو MT به نسخه های قبلی خود وفادار بوده و شاهد تغییرات زیادی نیستیم. چراغ های عقب مانند چراغ های نسل های قبلی خود است و به وسیله یک نوار به هم متصل شده اند و در مرکز این  نوار لوگو MVM قرار گرفته اند.

نکته جالب عمق زیاد فضای بار بوده که به لطف استفاده از زاپاس کوچک حاصل شده است. ام وی ام ایکس 22 پرو MT در نمای جلو دارای چراغ های دوتایی بوده و در بالاترین قسمت چراغ های LED دیلایت را شاهد هستیم و در داخل سپر هم چراغ های اصلی قرار گرفته اند. این سبک طراحی امروزه ترند روز طراحی خودرو در دنیا بوده که در این خودرو هم دیده می شود.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو ام تی X22 PRO MT

فضای صندوق عقب می تواند خوب ارزیابی شود اگر که این خودرو را یک هاچبک ارتفاع خورده در نظر داشت اما به عنوان یک کراس اوور فضایی جمع و جور را ارائه می دهد. زودی از رونمایی این خودرو نگذشت که ام وی ام X22 در سال ۹۵ به کشورمان رسید و در تیپ های زیادی یعنی دنده ای ساده ، دنده ای لاکچری و اتومات و … عرضه شد که کم و بیش به فروش خوبی دست یافت. بعد از گذشت ۵ سال مدیران خودرو نسخه ای کامل تر و به روزتر از این خودرو با نام X22 PRO را روانه بازار کرد که تغییرات زیادی را تجربه کرده بود. ام وی ام x22 پرو دنده ای یکی از محصولات شاخه ام وی ام از شرکت مدیران خودرو است که در واقع نسخه اقتصادی از X22 پرو اتوماتیک به حساب می آید.

مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی در شرایط تست با کولر روشن و دو سرنشین در حدود 7 لیتر بود و در حالت رانندگی پرفشار هم مصرف سوخت این خودرو از 8.5 لیتر فراتر نرفت. خودروی MVM X22PRO با بهره‌گیری از پیشرانه مجهز به تکنولوژی VVT و استفاده از دو گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک، جزو ۱۰ موتور برتر چین به حساب می‌آید. خودروی ام وی ام X22با طیفی از امکانات رفاهی قابل توجه، می‌تواند نمایشی واقعی از لحظات پر شور و نشاط و حس جوانی را برای سرنشینان فراهم کند. خودروی MVM X22PRO طراحی اسپرت و منحصر به فردی دارد که به خاطر این سبک ظاهرش به سرعت نظر قشر جوان را به خود جذب می‌کند.

آریزو ۵ اسپرت رسما توسط مدیران خودرو رونمایی شد

ترمز ها قدرت متوسط رو به بالایی دارند اما در ترمزهای ناگهانی شاهد قفل کردن ترمز هستیم که ایراد محسوب می شود. مدیران خودرو پس از انتشار شرایط فونیکس، شرایط فروش ام وی ام را نیز برای اسفند 1403 منتشر کرد. اما با توجه به عدم ارائه طرح فروش قسطی این محصول در سال ۱۴۰۳، اطلاعات هم درباره آن در دسترس نیست. طوری که به شکل میانگین، این خودرو معمولا بین ۹۵۰ میلیون تا بیش از ۱ میلیارد تومان به فروش می رسد.

در بخش مشخصات فنی ام وی ام X22 پرو دنده ای نیز شاهد یک فیس‌لیفت از نسل قبلی هستیم. پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی زیر کاپوت این تیپ قرار دارد که از نسخه قبلی به ارث رسیده است. با این حال پیشرانه ام وی ام X22 پرو دنده ای اکنون قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند. بنابراین برخلاف تیپ اتوماتیک این خودرو که موتور یک لیتری توربوشارژر دارد، در ام وی ام X22 پرو دنده ای از موتور حجیم و تنفس طبیعی استفاده شده است. استفاده از این پیشرانه باعث می‌شود استفاده از این پیشرانه باعث می‌شود تا پیچیدگی‌های فنی ام وی ام X22 پرو دنده ای در مقایسه با نسخه اتوماتیک کاهش یابند و همچنین هزینه‌های نگهداری آن برای مالکان کمتر باشد. بنابراین اگر عادت به رانندگی در ترافیک‌های طولانی ندارید، ام وی ام X22 پرو دنده ای یک هاچ‌بک کراس مطلوب برای شما خواهد بود.

این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد. همچنین واحد اعداد اعلام شده در تست نفود صدا به کابین خودروها دسی بل (dB) است. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی. سال 1396 کار خودم را در حوزه تولید محتوا در زمینه‌های خودرو، فناوری و نظامی آغاز کردم.

گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور برعهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی ام‌وی‌ام X33 کراس 6.1 لیتردرصدکیلومتر اعلام شده است که رقم مطلوبی به نظر می‌رسد. مدیران‌خودرو تولید این کراس‌اوور را از سال 1402 آغاز کرده و تا امروز ادامه دارد.

پژو 207 دستی سقف شیشه ای 1395-1402

علاوه بر این، قیمت و شرایط فروش در هر طرح هم به صورت کامل از طریق بخشنامه ها اطلاع رسانی می شود. بنابراین متقاضیان خرید خودرو x22، باید از زمان طرح های فروش این محصول توسط مدیران خودرو اطلاع داشته باشند. این گونه می توانید با بررسی بخشنامه، از شرایط فروش و قیمت x22 پرو اقساطی و نقدی مطلع شوند.

اما به خاطر ساختار سیستم تعلیق عقب، تا حدی ضربه ها از جاده به سرنشینان عقب منتقل می شود. یک خط طراحی دیگر در قسمت پایین درب ها قرار دارد که از درب سرنشینان جلو شروع شده و در انتهای درب سرنشینان عقب پایان می یابد. در نمای کناری X22 پرو دنده ای می توانیم رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی را مشاهده کنیم که رینگ ها طراحی اسپرت دارند و استفاده از ترکیب رنگ های مشکی و نقره ای بر زیبایی آن افزوده است. نکته جالب در تست و بررسی ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای، عملکرد بسیار خوب سیستم تهویه مطبوع آن بود که در گرمای شدید هیچگونه افت عملکردی نداشت.

{

امکانات رفاهی و آپشن ها

|}

در ادامه تست و بررسی ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای به مشخصات فنی آن می رسیم. برخلاف نسل قبلی که مدل دنده ای و اتوماتیک موتور یکسانی داشتند، اما X22 پرو دنده ای اکنون موتور متفاوتی نسبت به مدل اتوماتیک دارد. این خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده کرده که قادر به تولید 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور است. نکته مهم استفاده از فرمان برقی در این خودرو بوده که ضمن نرمی بیشتر به ویژه در مسیرهای شهری، دیگر قدرتی از موتور مانند فرمان های هیدرولیک کسر نمی کند. در بخش فنی ام وی ام ایکس ۲۲ پرو دنده‌ای و اتوماتیک اما تفاوت‌های بزرگی وجود دارد. ام وی ام X22 پرو دنده‌ای برخلاف نسخه اتوماتیک مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی شده که توانایی تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد.

این خودرو در بازه ی قیمتی خود رقبایی چینی از جمله جک S3 ، لیفان X70 و حتی چانگان CS35 را پیش روی خود می بیند که انصافا خودروهای پر آپشنی نیستند که البته قیمت نه چندان بالایشان نیز بی تاثیر نیست و در کل سطح نسبتا یکسانی از این حیث دارند. کمبود آپشن در این خودرو زمانی حس می شود که قبلا نسخه اتوماتش را سوار شده باشید چرا که ادواتی مثل کیلس استارتر و ترمزپارک برقی به همراه اتوهلد از روی X22 پرو دنده ای حذف شده اند. یکی از خودروهایی که همگی ما می شناسیم که طرفداران و منتقدان بسیاری دارد ام وی ام ۳۱۵ است که جزو اولین خودروهای چینی بود که در دهه هشتاد وارد ایران شد و با ۲۰۶ رقابت سختی را راه انداخت. مدیران خودرو با مشاهده فروش نسبتا خوب و از طرفی علاقه ایرانی ها به شاسی بلند دست به واردات نسخه ای از آن خودرو در کلاس کراس اوور با نام ام وی ام X22 زد. همچنین در نمای جلو x22 پرو دنده ای دیفیوزر جلو را مشاهده می کنیم که به رنگ نقره ای و در زیر قسمت پلاک قرار گرفته است. در نماهای جانبی ام وی ام x22 پرو دنده ای یک خط طراحی را مشاهده می کنیم که از قسمت گلگیر جلو شروع شده و تا قسمت چراغ های عقب کشیده می شود.

چراغ های بالا که به صورت نواری قرار گرفته اند چراغ های روشنایی اصلی نیستند بلکه چراغ های روشنایی روز (day light) هستند که از نوع led هستند. چراغ های روشنایی اصلی در زیر چراغ های روشنایی روز و در سپر قرار گرفته اند که نوع  چراغ ها بر خلاف نسخه اتومات X22 pro، از نوع هالوژنی است. این سبک از طراحی و نحوه قرار گیری چراغ ها، به تقلید از سبک طراحی خودروهای هیوندا انجام گرفته و جدا از اینکه چهره اسپرت تری را به خودرو می دهد، سطح و عمق نور دهی بیشتری نیز دارد. X22 دنده ای با اینکه یک خودرو اقتصادی محسوب می شود اما توانسته سطح امکانات به نسبت خوبی را با توجه به رده قیمتی ، در خود جای دهد و ارزش خرید خود را بالا ببرد.

{

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

|}

بین این چراغ‌های جدید هم جلوپنجره شش‌ضلعی کرومی قرار گرفته که الگوی موسوم به کهکشانی مشابه محصولات گرون‌تر چری مثل تیگو 7 و تیگو 8 داره. این طراحی با وجود گذشت حدود سه سال و همین‌طور پوست‌اندازی مداوم خودروهای چینی هنوزم مدرن به نظر میرسه. از جمله رقبای مستقیم ام وی ام X22 پرو دنده‌ای خودروهایی نظیر پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای، نسل قبلی ام وی ام X22 در نسخه دنده‌ای و همچنین خودروهای کارکرده ای مانند ساندرو استپ وی هستند. همانطور که اشاره کردیم تا کنون ام وی ام X22 پرو دنده‌ای ارزان ترین خودروی مدیران خودرو بوده و با توجه به سابقه خوبش می توان آن را یک رقیب بزرگ برای خودروهای داخلی دانست.


مشخصات خودرو mvm x22