بررسی سئو سایت رقبا برای سایت وردپرس

چگونه تحلیل رقبا سئو سایت را بهبود می بخشد؟ ویرا آریان

اگر در زمینه سئو فعالیت دارید، می دانید که تحلیل سایت رقبا و آنالیز سئو سایت و بررسی سایت های رقیب تا چه اندازه اهمیت دارد. گاهی برای پیشرفت و بهبود عملکرد در یک حوزه، نیاز به تحقیق بیشتر داریم. چون این تحقیق به ما کمک می‌کند تا شناخت بهتری نسبت به مخاطبان کسب کرده و اهداف خود را متناسب با آن‌ ها تنظیم کنیم. در واقع شانس موفقیت یک برنامه هدفمند، بیشتر از یک پروژه پیچیده و نامنظم است. این ابزار در واقع همان افزونه All in one seo است که با کمک آن می‌توانیم وبسایت خود را بهینه کنیم.

این رقبا همان همکاران ما هستند که به جای دوری و دشمنی با آن‌ها باید درکنارشان قرار بگیریم با آن‌ها تعامل کنیم، عملکردشان را تحلیل کنیم و از آن‌ها در پیشبرد کارمان الگو بگیریم. برای این منظور راه‌های مختلف و ابزارهای زیادی در شناخت رقبا و بررسی عملکردشان وجود دارد. در نهایت، تحلیل رقبا یکی از ارکان اصلی بهبود سئو و افزایش موفقیت آنلاین است. با بررسی دقیق رقبای خود، شناسایی استراتژی‌های موثر و استفاده از این اطلاعات برای تقویت استراتژی‌های سئو، می‌توانید در دنیای رقابتی وب‌سایت‌های اینترنتی جایگاه بهتری پیدا کنید. اگر می‌خواهید در این عرصه پیشرفت کنید و در نتیجه‌گیری‌های موتور جستجو موفق باشید، بدون شک تحلیل رقبا بخش ضروری از برنامه‌ریزی سئوی شما خواهد بود.

سئو یک رقابت برای بدست آوردن رتبه های برتر گوگل است بنابراین تحلیل رقبا اهمیت بالایی دارد. در سئو تحلیل رقبا برای شناسایی نقاط ضعف و قدرت رقیب و در نظر گرفتن استراتژی مناسب سئو است. در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از موج‌های رسانه‌ای اطلاع پیدا کنید و از بازخورد آن، برای بالا بردن ترافیک و تعامل صفحه خود استفاده کنید. همچنین تولید محتوای آموزشی، پاسخگوی خیل عظیمی از مخاطبان خواهد بود که روزانه وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند و به دنبال پاسخی برای پرسش‌های خود هستند. برندسازی و ایجاد آگاهی از برند در بین کاربران فضای مجازی، یکی دیگر از مزایایی است که حضور در شبکه‌های اجتماعی برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر متوجه شدید که کلمات کلیدی خاصی وجود دارند که برای رقبای شما رتبه بالایی دارند اما شما از آنها استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌شود آنها را در سایت خود قرار دهید.

برای بهینه‌سازی این کلمات، مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما به‌راحتی در نتایج جستجو قابل دسترسی باشند. کاربران زمانی  کلمات کلیدی اطلاعاتی را جستجو می‌کنند که به‌دنبال یادگیری یا پیدا کردن پاسخ یک سوال هستند. عباراتی مانند «چگونه»، «چیست» و «راهنمای» نمونه‌هایی از این نوع کلمات‌اند. برای مثال همین مقاله که می‌خوانید برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست» نوشته شده است. کلمات کلیدی بلند عباراتی هستند که از سه کلمه یا بیشتر تشکیل می‌شوند. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً می‌دانند به‌دنبال چه چیزی هستند.

شما میتوانید به راحتی شکاف های سایت قوی ترین رقبایتان را پیدا کنید. پس یک راه مفید برای آنالیز سایت رقبا به صورت رایگان، به مشتری تبدیل شدن برای آن سایت است. با این کار میتوانید به راحتی کمی ها و کاستی های آن ها را پوشش دهید. در این پست آموزشی از کامی سئو قصد داریم ٧ راه آسان را برای آنالیز سایت رقبا بررسی کنیم. هر چند برای آنالیز سایت رقبا ابزارهای زیادی به نام ابزارهای آنالیز سایت وجود دارند، اما ما میخواهیم در این پست به ٧ راه رایگان آنالیز رقبا بپردازیم.

این ابزار می‌تواند شما را در تدوین استراتژی‌های مؤثرتر برای بهبود رتبه‌بندی سایت و جذب ترافیک ارگانیک یاری کند. Maxeo یکی از ابزارهای قدرتمند و ایرانی برای تحلیل سایت رقبا است که به طور خاص برای متخصصان سئو و مدیران وب‌سایت‌ها طراحی شده است. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا عملکرد سایت خود و رقبا را از نظر فنی و محتوایی بررسی کرده و استراتژی‌های مؤثرتری برای بهبود سئو خود تدوین کنید. علاوه بر این، Ahrefs امکان تجزیه و تحلیل محتوای رقبا را نیز فراهم می‌کند. با این قابلیت می‌توانید بفهمید کدام محتوای رقبا بیشترین بازدید و اشتراک را داشته و بر اساس آن‌ها، محتوای بهتری تولید کنید که جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد. به همین ترتیب، ابزار Site Audit این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا مشکلات فنی سایت خود را شناسایی و رفع کنید و با ارائه پیشنهادات مفید، به بهبود عملکرد کلی سایت بپردازید.

برای مثال منابع و کلمات کلیدی که شما و رقبای‌تان هیچ کدام برای‌شان رتبه‌ای به دست نیاورده‌اید، می‌توانند فرصت‌هایی اسنثنایی برای بهبود وضعیت سئو شما باشند. در این مقاله تلاش کردیم که بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، مناسب‌ترین شرکت را برای نیازهای خود انتخاب کنید. هر یک از این شرکت ها دارای تجربه بالایی هستند اما در نهایت پیشنهاد ماهم، استفاده از خدمات سئو در شرکت سوبلز است. شما می‌توانید درصورت داشتن هرگونه سوال از این مجموعه، به سایت آن‌ها مراجعه کرده و یا با کارشناسان تماس بگیرید. وب 24 یکی از شرکت‌های با سابقه در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ است که خدمات مختلفی در زمینه بهینه‌سازی سایت و سئو ارائه می‌دهد. این مجموعه تجربه زیادی را در این حوزه داشته و در اجرای پروژه‌های سئو نقش داشته است.

این کلمات با وجود این‌که جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را به‌وضوح مشخص می‌کنند. کلمات کلیدی کوتاه، که با عنوان «کلمات کلیدی اصلی» یا «Head» نیز شناخته می‌شوند، عبارات یک یا دو کلمه‌ای پرجستجو هستند. این کلمات معمولاً در جستجوهای عمومی استفاده می‌شوند و به دلیل حجم بالای جستجو، می‌توانند ترافیک زیادی ایجاد کنند. واژه‌هایی مانند «فوتبال»، «تبلت»، «کاغذ دیواری»، «لباس» و «سفر» نمونه‌هایی از این دسته‌اند. همانطور که در اینفوگرافیک بالا نیز مشاهده کردید، آنالیز سئوی سایت رقبا در چهار مرحله اصلی دسته بندی می شود.

حال که به اهمیت تحلیل رقبا پی بردیم، باید بدانیم که این تحلیل چگونه انجام می‌شود. در این بخش، مراحل مختلفی برای انجام تحلیل رقبا و بهبود سئو توضیح خواهیم داد. از سال 87 در زمینه وب و بازاریابی اینترنتی در حال فعالیتم و خوشحال میشم اطلاعاتم رو با شما در میان بذارم. مارکت موس به صفحات مهم با امتیاز بیشتر را بررسی می‌کند و یک نمای کلی از موضوعات کلیدواژه ارائه می‌دهد. ابزار سئو MarketMuse یک ابزار تحلیل محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی است که در کل گردش کار ایجاد محتوا، از تحقیق گرفته تا خلاصه محتوا و موارد دیگر، عمل می کند.

با استفاده از این ابزار، هر زمان که نام سایت رقیب شما در شبکه های اجتماعی آورده شود، شما مطلع می شوید. شما با این کار میتوانید نظرات مخاطبان در مورد رقیب را به دست آورید. علاوه بر کلمات کلیدی، نحوه لینک دهی، تعداد رپورتاژ های سایت رقبا، نحوه قرار گرفتن المان ها در صفحات مختلف و ... را نیز با سایت خود مقایسه کرده و در صورت امکان از آنها ایده بگیرید. نتایج جستجو شامل تمامی صفحات شناخت شده ی سایت رقیب می باشد؛ بنابراین دیگر نیاز به گشتن در کل صفحات سایت رقیب نمی باشد؛ شما با توجه به عنوان محتوا، صفحه مورد نظر را انتخاب میکنید.

یکی از ویژگی‌های برجسته Website Auditor این است که گزارش‌های کاملی از وضعیت صفحات سایت ارائه می‌دهد، از جمله طول عناوین، تعداد کاراکترهای متا دیسکریپشن‌ها، و استفاده از تگ‌های H1 تا H4. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا محتوای سایت خود را بهینه کرده و در نتایج جستجو عملکرد بهتری داشته باشید. برای یادگیری تحلیل دقیق‌تر سایت‌های رقبا توصیه می‌کنیم که از دوره سئو پیشرفته کمک بگیرید. با شرکت در این دوره کاربردی و جامع، می‌توانید بصورت کامل با تحقیق کلمه کلیدی در سئو، آشنایی با موتور جستجوی گوگل و… آشنا شوید و تحلیل سایت رقبا را با کمترین خطا انجام دهید. اولین قدم در تحلیل و بررسی آنالیز سئو وب سایت، شناسایی سایت‌ های رقیب است. چون صرف تحلیل رفتار یک سایت و بی‌توجهی به نوع فعالیت آن، نمی‌تواند به موفقیت شما کمک کند.

بیشتر قابلیت این پلتفرم برای کسب و کارهایی است که می خواهند بک لینک ها را رد کنند. همچنین تمام ویژگی های مرتبط با تحقیق در مورد بک لینک های رقبا و جامع ترین داده بک لینک موجود را در اختیار دارید. اسپای‌فو مقدار محدودی از این داده ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و اگر قصد تحلیل رقبا را دارید ابزار مناسبی است. فیلتر کردن انجمن ها قوی ترین بک لینک های انجمن را نشان می دهد، فیلتر کردن دامنه های .edu بهترین سایت های .edu را برای دریافت لینک به شما نشان می دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این است که امتیاز سختی رتبه‌بندی، داده‌هایی در مورد رتبه‌بندی سایت‌های .gov یا .edu و تعداد صفحات اصلی که در 100 موقعیت برتر رتبه‌بندی شده‌اند را ارائه می‌دهد. ای اچ رف (Ahrefs) یک جستجوگر SERP رایگان دارد که داده‌های مربوط نتایج جستجو را مشابه نسخه پولی آن فقط برای چند نتیجه اول ارائه می‌دهد.

این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا درک بهتری از رقبا داشته باشید و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود دهید. تحلیل رقبا یکی از مراحل اساسی در توسعه و اجرای یک استراتژی موفق سئو است. شناخت دقیق رقبا به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را برای بهبود رتبه وب‌سایت خود در موتورهای جستجو بگیرید. تحلیل سایت رقبا ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما این فرایند نیاز به دقت و استفاده از ابزارهای مناسب دارد. در ادامه، به بررسی گام‌های اصلی و ابزارهایی که می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند، می‌پردازیم. Spy fu یکی از ابزارهای کاربردی برای تحلیل سایت رقبا است که امکان بررسی و یافتن استراتژی عملکردی رقبا را در اختیارمان قرار می‌دهد.

یکی از مزایای بزرگ Screaming Frog این است که به شما اجازه می‌دهد تا ساختار داخلی سایت خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ صفحه‌ای بدون تگ H1 نیست یا تگ‌های تکراری ندارد. همچنین، این ابزار می‌تواند متا دیسکریپشن‌های سایت را تحلیل کرده و ایرادات آن‌ها را به شما نشان دهد، به‌طوری‌که بتوانید متا دیسکریپشن‌های بهینه‌تری ایجاد کنید که در جذب کاربران مؤثرتر باشد. افرادی که سابقه فعالیت بیشتری دارند، سایت‌ های رقیب خود را به خوبی می‌شناسند. اما افراد تازه کار هم پس از کمی فعالیت در حوزه خود، سایت‌ های رقیب را خواهند شناخت. پس برای شروع تحلیل خود، فهرستی از تمامی رقبای مستقیم و غیرمستقیم خود تهیه کنید. این وب سایت با هدف ارتقا سطح دانش فنی کاربران ایرانی در حوزه تکنولوژی های جدید از جمله گوشی های موبایل ، تبلت ، دستگاه های دیجیتال راه اندازی شد.

اطمینان حاصل کنید که هر ابزاری که در نظر بگیرید دارای یک دوره آزمایشی رایگان است. الکسا امکان ردیابی ترافیک وب جهانی از وب سایت های خود و رقبا را فراهم می کند. “اطلاعات قدرت است” و الکسا یکی از آن ابزارهایی است که می توانید با استفاده از آن داده ها را به ارزش رقابتی برای تجارت خود تبدیل کنید. به محصول یا خدمات پرمخاطب خود فکر کنید و تلاش خود را بر روی رتبه بندی برای کلمات کلیدی متمرکز کنید که برای شما این محصول یا خط محصول خاص را به ارمغان می آورد. یا محتوایی ایجاد کنید که به ویژه منحصر به فرد و مرتبط با پایگاه مشتری شما باشد که رقبای شما فکری برای ایجاد آن نکرده اند. تجزیه و تحلیل چشم انداز رقابتی به شما کمک می کند مزیت رقابتی خود را شناسایی کنید.

در گام بعدی، دکمه Search را بزنید تا این ابزار یک نمای کلی از اطلاعات مربوط به سئوی سایت رقیب را برای شما نمایش دهد. مخصوصاً اگر قصد شروع سئو و بهینه‌سازی سایت برای یک شخص یا سازمانی را دارید که چندان با فعالیتش آشنایی ندارید. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران می‌خوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، به‌راحتی می‌توانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌پردازیم.

پس از شناسایی رقبا می‌توانید تجزیه و تحلیل بیشتری برای سنجش جایگاه آنها در بازار انجام دهید. با انجام این کار، شما باید هم رقبای تجاری و هم رقبای آنلاین را پیدا کنید. توجه داشته باشید که در نتایج ارگانیک جستجو سایت های مختلفی وجود دارد. بنابراین رقابت کردن و انجام دادن فعالیت های مشابه آنها باعث می شود تا از مسیر اصلی خود دور شوید. رقبای واقعی شما آن دسته از سایت هایی هستند که محصولات و خدمات مشابه سایت شما را ارائه می دهند.

با استفاده از تب site explorer آدرس سایت رقیب خود را وارد کرده و سپس از قسمت organic keyword می توانید لیست کاملی از کلمات کلیدی سایت رقبا را مشاهده و بررسی کنید. دی ام تابان یکی از شرکت‌های سئو است که در کنار سایر مجموعه‌های فعال در این حوزه، خدماتی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهد. این شرکت با مدیریت پروژه‌های مختلف و اجرای استراتژی‌های مختلف سئو ، در بهبود رتبه سایت‌ها نقش دارد. این مجموعه هم‌زمان چندین پروژه سئو را مدیریت می‌کند و تجربه همکاری با کسب‌وکارهای مختلف را دارد. کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک می‌کنند بفهمند موضوع صفحه چیست. شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما می‌گردند و همان‌ها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود.

من بررسی می‌کنم که کدام پوشه‌ها و صفحات را اولویت می‌دهند، برای کلمات کلیدی و موضوعات چه چیزی را جلب می‌کنند و چه چیزی برای آن‌ها مهم نیست. دو تا از محبوب‌ترین ابزارهای من برای سایت‌های وردپرسی Schema App و برای سایت‌های غیر وردپرسی seoClarity است. یاد بگیرید چگونه تکنیک‌های سئوی رقبا را تحلیل کرده و عملکرد سایت خود را بهبود بخشید. پس از طی کردن سه مرحله بالا، حالا زمان آن رسیده تا داده های جمع آوری شده از سایت خودتان و رقیب هایتان را بررسی کنید. نتیجه این بررسی باید پیدا کردن بهترین کلیدواژه برای اجرا پروسه سئو در کوتاه مدت و  بلند مدت باشد. کلیدواژه های منتخب شما باید بیشترین میزان جستجو و سودآوری را داشته باشند.

اگر نوار ابزار Moz داشته باشید، هر الکسای وب سایت را به شما نشان می دهد. به شما امکان می دهد از بک لینک، ترافیک، کلمات کلیدی و غیره رقبا جاسوسی کنید. تعداد زیادی ابزار آنالیز رقبا در سئو وجود دارد که نه تنها عملکرد وب سایت، بلکه رقبا را نیز کنترل میکند. حال که با نحوه بررسی سئو سایت های رقیب آشنا شدید، یک چیز باقی می ماند و استمرار در این کار است. بهینه سازی هایی حتی در ابعاد کوچک را دست کم نگرفته و به صورت مداوم به تحلیل فعالیت های سایت های رقیب بیندازید. هر چه میزان رقابت در یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، سئو در آن دشوارتر بوده و کسب رتبه توسط سایت شما در آن کمتر خواهد شد.

ابزار اول وب‌سایت Webconfs.com است، که سایت رقیب ما را بر اساس پرترافیک‌ترین کلمات کلیدی، سنجش می‌کند و آمار آن را به ما نشان می‌دهد. باید بررسی کنید که از نظر شبکه‌های اجتماعی، رقیب شما به چه صورت حرکت می‌کند. باید ببینید که رقیب شما با تولید محتوای خودش در این شبکه‌ها چه عملکردی دارد، همان‌طور که میدانید، شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شوند که افراد بیشتری به سایت شما سر بزنند. ورود افراد بیشتر به سایت شما، می‌تواند سئو بسیار خوبی برای شما رقم بزند. این یکی از مزایای استفاده از ابزار های بررسی رقبا است در ادامه به بررسی بیشتر مزایای بررسی رقبا خواهیم پرداخت. سیمیلار وب سایتی مخصوص برای بررسی سایت هایی رقیب است که اطلاعات بسیار دقیقی از تعداد ورودی های وب سایت، بازاریابی محتوایی، سئو تکنیکال وب سایت و اطلاعاتی از کانال های ورودی وب سایت رقیب را به شما می دهد.

بعد از اینکه تمام مراحل را طی کردید، یک جدول امتیاز دهی طراحی کنید. سپس نام رقبایی که آنالیز کرده اید را در آن بنویسید و فاکتورهایی را برای نمره دهی انتخاب کنید. این سوالات به شما کمک می کند تا استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بسازید. شما برای بررسی کردن رقبای خود از چه ابزاری استفاده می کنید؟ آیا تا به حال از ابزاری که در بالا ذکر شد استفاده کرده اید؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید. شما می توانید با مراجعه به صفحه خرید اکانت الکسا این ابزار را تهیه کنید.

در واقع به کمک این ابزار نه تنها می‌توان تحلیل درست و دقیقی روی سایت رقبا داشت بلکه می‌توان به جستجوی کلمات کلیدی حوزه خود پرداخت، ترافیک ارگانیک را افزایش داد، بک لینک‌های اصولی و استاندارد خلق کرد. در مرحله دوم لازم است قدرت رقبای خود را در کلمات کلیدی موردنظر بررسی کنید و به اصطلاح بدانید که سختی کلمه کلیدی چقدر است. اگر با یک رقیب قدرتمند سر و کار داشته باشید، ممکن است شانس بسیار کمی برای شکست دادن آن داشته باشید. با بررسی این عوامل متوجه نقاط ضعف رقبا می‌شوید و می‌توانید با استفاده از آنها برنده رقابت باشید. مثلاً شکست دادن یک سایت قوی که رتبه سوم گوگل را در یک کلیدواژه دارد، سخت‌تر از شکست دادن یک سایت ضعیف است که در همان کلیدواژه، رتبه دوم گوگل را به دست آورده است. جت سئو با آنالیز سایت به صورت دقیق، مشکلات سئو را شناسایی می‌کند و راهکارهای کاربردی برای رفع آن‌ها ارائه می‌دهد.

پس سایتی می‌تواند در رتبه‌ های ابتدایی از نتایج گوگل قرار گیرد که، سرعت بارگذاری صفحات آن بیشتر باشد. صفحات سایت حاوی متا تگ noindex و یا هدر هستند؟ افزونه AIOSEO با پاسخ به این سؤالات و بررسی پیشرفته رفتار سایت رقیب، کمک مهمی به شما می‌کند. این موضوع در ارتباط با فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی هم وجود دارد. شاید شناسایی استراتژی‌ های مورد استفاده توسط سایت‌ های رقیب، روشی مؤثر برای افزایش ترافیک سایت ما باشد. چون از این طریق می‌توان نسبت به آنالیز سئو سایت‌ های رقیب آن اقدام کرده و اطلاعات ارزشمندی به دست بیاورید. حالا که راه‌های رسیدن به سایت رقبا را بررسی کردیم، نوبت به تحلیل سایت رقبا می‌رسد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/